Thursday, September 10, 2009

fuss.....

aku xtau lg nk tulis ape ni..lme da sgt xaktif dlm blog2 ni..em...pe ek yg mnarik...ramadan mkin sampai pghujung,syawal smakin dekat..rmai sgt da pk psl rye..2 la manusia,aku pn sme je... smua xpk yg ramadan nk brlalu..pe yg kte wat ramadan ni?adakah byk ibadat kte wat?adakah maksiat yg mkin byk kte wat?bpe byk kite niat nk brtaubat?(taubat xtau la,niat je ok da krg2nye)bpe kali dlm 1ari kte igt Allah slain pd waktu smbhyg?(mgkn mse smbhyg pn lpe).....igt2 blk..btapa truknye diri aku ni..btapa buruknye blasan kte trhadap nikmat Allah bg...pnah x kte ucap alhamdulillah dlm nikmat yg kte dpt?haa...plg mudah,kte snyum n beri salam x kt mmbe2 kte?..truknye kte ni kn...msjid???blh kire je bpe kl kte g...ramadan,bulan gadaan pahala..knp kte xkejarnye?aku pn pelik..ble bkak tenet..bnd bkn2 yg dicari..bkn nk cri brg ilmiah pn..uishh...mne kebaikan kte lakukan ek???ramadan,bykkn ibadat..rapatkn lg hubungan dgn Allah..(jgn ramandan je igt Allah,spjg bln ye) tp ble trun cafe,jln2 bndr..mkin rmai lak dgn psngn msing2..brbuke sme2,sahur sme2.. (romantik kot)..haa...pk la sndiri..aku pn bkn baik sgt pn nk nasihatkn,igtkn blhla..ble aku pk blk diri aku ni..rse cm sedih sgt..kte bls sgala kemulian-Nya dgn keburukan..kte mgkn hny igt Allah pd waktu ssh,mgkn igt bln ramadan je tp jgn la sindir2 lak org ble ye cmni..mgkn hidayah ye smpai pd waktu ini..xpn,skrg2nye..ade gk mse ye nk rapatkn diri dgn Allah..tgk dlu diri kte cmne..emm...kawan2..renungkanlah smua..aku cuma taip je pe yg kuar kt kpale ni..bkn ape...nk muhasabah diri la gk kdg2..bkn nk sindir,cuma nk berpesan pd diri aku ni dan jge kawan2 yg amat aku sygi...k..hepi raya...maaf zahir batin..

No comments:

Post a Comment